Annkomst Sendoan Baru - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu Annkomst Sendoan Baru - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu

Annkomst Sendoan Baru

Blijf op de hoogte en volg Els

31 Januari 2016 | Indonesië, Pondang

Hallo Allemaal,

Vanmiddag om 16:00 (Indonesische tijd) zijn we aangekomen bij ons verblijf waar we de komende drie weken verblijven. We mogen hier niet klagen. We hebben een gewone wc en douch, zwembad en een ventilator op de kamer. Niet zoals thuis maar voor hier wel luxe.

Gisteren na onze lange reis in het vliegtuig hebben we overnacht in Novotel, een groot hotel voor "rijke" mensen in Manado. Hier hebben we heerlijk kunnen slapen. Na 33 uren niet geslapen te hebben waren we allemaal ook super moe. We konden niet wachten totdat we op bed mochten na het eten.
De pastor van het weeshuis in Tondano hebben we ook nog ontmoet na het eten.

Vanochtend waren Iris en ik (kamergenoot) al helemaal in de plan plan - stemming (Indonesche voor rustig). We waren vergeten een wekker te zetten dus waren te laat voor het ontbijt. Maarja omdat te laat komen hier toch normaal is maakte dit natuurlijk niet uit.

Contrast: Mooie gebouwen tussen oude winkeltjes en arme huisjes. De armste mensen wonen beneden aan de berg, deze mensen zijn de klos als er een modderstroom of overstroming is.

Op weg naar Amurang:

We werden opgehaald door Gerrie en Stefanus en vervolgde onze reis naar Amurang (Sendoan Baru). Onderweg heb ik me verbaasd over het verkeer. Mijn mening over het verkeer: Ze doen maar wat.

Verschil:
- Links rijden
- 240834-019310 scooters
- Rijbewijs kun je gewoon kopen (geen rijles nodig)
- Geen leeftijdsgrens voor scooter rijden
- Toeteren betekent: Mag ik voor?, ga maar voor of ik ga inhalen.
- Met vier mensen op een scooter? geen probleem kan allemaal.
- Er is maar 1 weg naar een dorp
- Hoe groter de auto hoe meer voorrang je krijgt
- Druk verkeer, je moet je er gewoon tussen drukken
- 10942984783 scooters tussen door overal om je oren
- Geen aangegeven snelheid, meestal langzaam (plan plan)
- Stilstaan midden op de weg, als het al niet parkeren is.
- ect.


Maar goed ik heb de weg hier naar toe overleefd en ik ben goed aangekomen.

Verder op weg naar Amurang wordt de weg steeds slechter. We rijden door de prachtige natuur, om verliefd op te worden. Mooie bomen, platen en strandjes.

Er valt nog veel meer te vertellen....

De rest komt later.



  • 09 Februari 2016 - 22:17

    Berend:

    Hoi els,

    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet er van voordat je het weet is zit je weer in de regen van ons kikkerlandje.
    Ik blijf je blog volgen en wie weet komt er nog iets voor bij wat ik herken van ruim 30 jaar geleden.

    Groet,

    berend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Mijn naam is Els Meijer, Ik ben in 2013 begonnen met de opleiding "Artiest Dans" aan het Friesland college. Van 29 januari t/m 21 maart ga ik naar Indonesie voor Srichting Amurang. Ik doe mee in het creaproject van de stichting. Met danslessen en andere onderwijs activiteiten hoop ik de kinderen en jongeren een beter blik op hun toekomst te geven.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

29 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Op reis naar Indonesie

Landen bezocht: