Tijd vliegt! - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Els

15 Februari 2016 | Indonesië, Pondang

Weer een week voorbij. Wat vliegt de tijd voorbij. Nog een weekje lesgeven in Amurang en dan gaan we even lekker bijkomen op Bunaken. Voordat ik hier aan begon dacht ik dat ik wel zonder dat weekje Bunaken kon, maar nu het dichtbij komt is het toch wel even lekker om er tussen uit. Alle indrukken en de dingen die je doet zijn toch wel erg vermoeiend en soms heftig.

Ik ben afgelopen week bezig geweest met het maken van een lipdub tijdens de middag lessen. Op het liedje shake it off hebben we iets leuks gemaakt. Het was voornamelijk mijn project maar in samenwerking met 45 studenten van Aquino en mijn mede crealeden hebben we het compleet gemaakt. Lillian heeft het geflimd en ik hoop dat het het lukt op het op youtube kunnen zetten.

Afgelopen weekend zijn we naar tangkoko geweest. Dit is natuur reservaat. Voor dat we er heen gingen dacht ik: "Misschien zien we 5 aapjes en dan mogen we blij zijn". Maar we waren nog geen 5 minuten aan het lopen in het natuurgebied en we kwamen tussen een groep van 30 bavianen te staan. We konden er heel dichtbij komen en er werden zelfs selfies gemaakt met de apen. Iris kwam alleen iets te dicht bij en werd aangevallen door een aap. Ze rende super hard het water in en het was eigenlijk best grappig. We konden er in ieder geval wel om lachen. Toen we verder liepen hebben we ook nog ijsvogels gezien en tarsiers (soort van kleine aapjes met mega ogen). Na ons avontuur in Tangkoko hebben we spagetti (zooo lekker) gegeten in Tondano. Geslaagde dag!

Ik wou heel graag naar een waterval. Na onze vorige mislukte poging, gingen we het nog een keer proberen zonder te verdwalen. Weer dwars door de bossen en de rivieren, maar dit keer hebben we hem gevonden. We hebben lekker gezwommen in het koele water van de waterval en hebben er zelfs achter gestaan. Er onder kon natuurlijk niet want dat is levensgevaarlijk. Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat eng vond omdat er de vorige keer dat we naar de watervallen zouden gaan (poging tot) iemand verdronken was bij de waterval. Dit verhaal was wel een beetje eng.

Morgen krijg ik weer een nieuwe groep voor de middag lessen. Dit is de laatste groep hiermee ga ik een dans maken voor de eind ceremonie van zaterdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Mijn naam is Els Meijer, Ik ben in 2013 begonnen met de opleiding "Artiest Dans" aan het Friesland college. Van 29 januari t/m 21 maart ga ik naar Indonesie voor Srichting Amurang. Ik doe mee in het creaproject van de stichting. Met danslessen en andere onderwijs activiteiten hoop ik de kinderen en jongeren een beter blik op hun toekomst te geven.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 7839

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

29 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Op reis naar Indonesie

Landen bezocht: