Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu

Bunaken

Blijf op de hoogte en volg Els

23 Februari 2016 | Indonesië, Bunaken

Op dit moment zit ik op Bunaken. Een klein eilandje dichtbij Manado vol met resorts. Wij zitten in het resort "Bunaken village". We zijn hier vanochtend om half 12 aangekomen. Het was nog een beetje spannend met het weer of we hier wel heen konden. Gisteren zag het er slecht uit, het regende al twee dagen non stop. Gelukkig klaarde het vanochtend een beetje op, en kwam er een telefoontje dat we de overtocht konden maken. Toen we in de haven kwamen scheen de zon alweer vol op met nog enkele wolkjes.

We werden in de haven opgehaald door het personeel van Bunaken village en gingen met een soort van speedboot naar het eiland. Ik vond het heerlijk om even te varen over de golven heen.

Bunaken village is een soort van groot huis met een keuken, bar en zwembadje met daarom heen allemaal kleine huisjes. Ik zit samen met Iris, Eefje en Lillian in een familie huisje.

Ik heb vanmiddag even lekker in de zon gezeten en we hebben even gekeken bij een paar vrouwtjes voor bij het strand die wat spulletjes verkochten. De vrouwtjes verkochten doeken (sarong) en armbandjes, toen ze weer weg liepen verzamelde ze al hun spulletjes en vervoerden ze de spulletjes op hun hoofd. Nu zit ik even in een gezellig hoekje met een laag tafeltje waar je in de kleermakers zit aan tafel moet zitten.

Afscheidt:

Na drie weken op Aquino was het tijd om afscheidt te nemen van de kinderen. De tijd is zo snel gegaan. Zaterdag hadden we onze afscheidt ceremonie waarbij de certificaten van de kinderen werden uitgedeeld. Met de laatste groep van de middaglessen had ik een moderne dans gemaakt. Alle groepen van de middaglessen hadden een presentatie gemaakt, zodat we dit konden laten zien tijdens de ceremonie. Eenmaal op het podium werd de groep toch wat verlegen en kwam de presentatie niet helemaal goed uit de verf, maar ik ben alsnog trots op ze ^^ Na de ceremonie kregen de kinderen hun certificaat, ze konden één krijgen voor: Empowerment, Heath program, Crea, Dance & Theater. Het hing er vanaf hoeveel je aanwezig was en met welke onderdelen je had meegedaan welke en hoeveel certificaten je kreeg.

Na afloop van de ceremonie werden er natuurlijk weer 13890192 foto's gemaakt en we kregen zelfs nog cadeautjes van sommige kinderen. Ze vonden het zo jammer dat we weg gingen. Er waren zelfs twee meisjes die tranen hebben laten rollen.

Ik kijk met een positief gevoel terug op deze lessen. Ik heb zoveel energie gekregen van de enthousiaste leerlingen hier. Ik heb het idee dat mijn taak hier wel volbracht is en de kinderen hebben sws plezier gehad. Ik hoop dat de kinderen de kennis meenemen verder in hun toekomst. Dream big.

Gisteren zijn we in Manado geweest om een beetje te winkelen in de Shopping mall. De andere helft van onze groep ging kijken bij een opleiding voor verpleging. Hierna hebben we overnacht in het Novotel.

Voordeel van Novotel: eindelijk even lekker douchen onder een perfecte douch zodat je je even een keer helemaal helemaal fris voelt.


  • 23 Februari 2016 - 14:43

    Gea Meijer:

    Goed van je Els! Ben trots op je ,nu even lekker vrij en genieten van het prachtige eiland. Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Mijn naam is Els Meijer, Ik ben in 2013 begonnen met de opleiding "Artiest Dans" aan het Friesland college. Van 29 januari t/m 21 maart ga ik naar Indonesie voor Srichting Amurang. Ik doe mee in het creaproject van de stichting. Met danslessen en andere onderwijs activiteiten hoop ik de kinderen en jongeren een beter blik op hun toekomst te geven.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 7830

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

29 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Op reis naar Indonesie

Landen bezocht: