Jarig op Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu Jarig op Bunaken - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu

Jarig op Bunaken

Blijf op de hoogte en volg Els

27 Februari 2016 | Indonesië, Bunaken

Afgelopen dagen zijn we op Bunaken geweest. Het is zo fijn dat de groep lekker actief is. Iedereen heeft altijd zin om wat te ondernemen. We hebben elke dag wel wat leuks gedaan en genoten van onze vrije dagen.

Elke ochtend om 7 uur ging de wekker. We gingen dan met de boot mee naar verschillende plekken. We waren de hele ochtend onderweg en gingen dan snorkelen of duiken. Gijs begon meteen al met duiken omdat hij daar ervaring in heeft. Wij gingen eerst snorkelen. We hadden allemaal wel interesse in het duiken en na een gezondheidstest mochten Samira en ik het ook echt gaan doen.

We moesten eerst een middag oefenen in het zwembad. We moesten allemaal trucjes leren over veiligheid en wat je moet doen in het water. Het viel me eerst wat tegen dat je nog zo veel moest weten. Het lijkt zo easy, maar in tegendeel. Gisteren mochten we dan de echte duik doen. We gingen met de boot naar Silanden een klein eilandje vlakbij Bunaken. Onze spullen/vest was al in elkaar gezet dus dat hoefden we niet meer te doen. Alleen nog even alle materialen checken en daar gingen we met een back rol van de boot af. Het gaf me gelijk al een kick. We drukte op een knopje in het vest om de lucht er uit te laten en toen zakten we naar beneden langs de muur van koraal. Als je aan het duiken bent zie je toch weer hele andere vissen en dieren. Het was prachtig.

Ik heb na dat snorkelen en duiken echt zin om Finding nemo te kijken. We hebben al afgesproken dat als Finding dori in de bios komt, dat we daar dan heen gaan met z'n allen.

Na het duiken hebben we lekker een middagje gerelaxt. Na het avond eten hebben we met z'n alle gewacht tot 12 uur, want dan was ik jarig. 7 uur eerder dan in Nederland. De groep heeft super veel liedjes voor me gezongen en ik heb de liefste cadeautjes gekregen van de groep en van het thuisfront. Die cadeautjes had ik inmiddels al een maand in mijn koffer. Ik voelde me echt jarig.

Vanochtend was het nog vroeger opstaan. 7 uur gingen we namelijk al weg om de dolfijnen te zien. Het was niet moeilijk om ze te vinden, we voeren er recht op af. Er waren super veel! ze sprongen voor en naast de boot en zwommen onder de boot door. Salto's werden ook geshowd, wat een artiesten.


  • 27 Februari 2016 - 11:36

    Hielkje:

    Helemaal speciaal els om zo jarig te zijn.
    Wat een mooie verhalen.

  • 27 Februari 2016 - 12:17

    Gea Meijer:

    Hoi Els
    Heel hartelijk gefeliciteerd met jou verjaardag, ben samen met Hielkje hier, heel gezellig alles gehoord en gezien wat jij allemaal onderneemt en beleefd .Wat geweldig zo n avontuur . Geniet er maar flink van
    Blijf dit weekend bij Gys anders is hij alleen en Oma vind het ook gezellig Voor jou heel veel goeds met
    jou prachtig avontuur heel veel groetjes en liefs Oma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Mijn naam is Els Meijer, Ik ben in 2013 begonnen met de opleiding "Artiest Dans" aan het Friesland college. Van 29 januari t/m 21 maart ga ik naar Indonesie voor Srichting Amurang. Ik doe mee in het creaproject van de stichting. Met danslessen en andere onderwijs activiteiten hoop ik de kinderen en jongeren een beter blik op hun toekomst te geven.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 7853

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

29 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Op reis naar Indonesie

Landen bezocht: