Op reis door Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu Op reis door Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Els Meijer - WaarBenJij.nu

Op reis door Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Els

24 Maart 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen. Was even te druk met leuke dingen doen, wat een luxe probleem. Op dit moment bevindt ik me in Yogyakarta ik ben hier dinsdag aangekomen en ga zaterdag weer ergens anders heen.

Bali:

Van 13 tot en met 20 maart zijn we met de hele groep een week op Bali geweest om bij te komen van ons avontuur en ons weer te kunnen voorbereiden op de normale wereld. Toen we in Bali aankwamen kreeg ik meteen een shock. Wat mega toeristisch!! We verbleven in een luxe hotel en overal liepen blanke mensen rond. Dit was in helemaal niet meer gewend. Ook de prijzen waren allemaal veel duurder en dat merkte we al snel in onze portemonnee. Elke blanke die je aansprak kwam bijna uit Australië.

Op Bali gingen we surfen, tempels bekijken, rijstvelden bekijken en lekker strand hangen. Het surfen ging me best goed af. Ik had er wel feeling voor en kon wel goed op de plank staan. De tweede keer dat we gingen surfen ging alleen wel wat minder, de golven waren heel kort waardoor de golf snel onder je weg trok. Maar even prutsen met een surfplak in altijd leuk. Ik had ook een scooter gehuurd in Bali. Super crazy verkeer wat kris kras door elkaar heen gaat maar ik hield van de scooter ritjes. Samen met Iris hebben we heel wat af getourd op de scooter omdat we ook vaak de weg kwijt raakten :p Bali was echt een feestje. We hadden vrienden gemaakt op het strand en daarmee gingen we ook lekker stappen naar de Regaebar. Ook hebben we met zn allen muziek gemaakt op het strand. Je zou niet zeggen dat ik zou gaan zingen op het strand met onbekende mensen.... maar zo waar, ik ging zingen op het strand met deze gezellige vriendelijke mensen.

In Bali heb ik ook Balineese dans gezien. Hier had ik echt totaal andere verwachtingen bij. Ik verwachte dat het een sierlijke dansstijl zou zijn maar dit is totaal niet het geval. De dans gaat om het uitbeelden van de geesten. De uitdrukking en kleding zijn van groot belang. De dansers en danseressen hadden soms echt hele enge blikken op hun gezicht en de dansbewegingen waren heel staccato. Of ik het echt mooi vond weet ik niet maar ik vond het wel heel bijzonder.

Java:

Eigenlijk zouden we met z'n allen naar huis gaan maar uiteindelijk gingen alleen Gerard, Eefje en Iris naar huis. We hebben ze uitgezwaaid op het vliegveld en toen zijn we verder gaan reizen door Indonesië. Lillian ging naar de Gilli eilanden en Gijs en ik zijn nu op Java.

We zijn zondagochtend vertrokken met de bus naar Banyuwangi. Toen we aankwamen hebben we meteen een tour geboekt naar Ijen de vulcaan. Om 12 uur middernacht werden we opgehaald door een auto. Het was ander half uur rijden naar Ijen. Toen we daar aankwamen kregen we een gids mee en moesten we ander half uur stijl omhoog lopen. Het was echt super zwaar. Eenmaal op de vulkaan gingen we drie kwartier de vulkaan inklimmen over de rotsen heen weer naar beneden om binnen in de krater te komen. Hier konden we het blauwe vuur zien en de mijnwerkers. Het was echt een buitenaards gevoel alsof je op de maan liep. We hadden een gasmasker op en een dikke jas aan want het was er heel koud. Hierna hebben we de zon zien opkomen en zijn we aan onze afdaling begonnen. Glibberend en glijdend zijn we naar beneden gelopen. Op de terug weg zijn we nog langs een waterval gegaan maar daar waren we snel uitgekeken want we waren helemaal kapot. 9 uur waren we weer terug en zijn we meteen ons bed in gegaan.

Sinds dinsdag zijn we nu in Yogayakarta. We zijn hier met het vliegtuig heen gegaan. We hebben al verschillende trips gedaan en vooral veel vroeg opstaan. We hebben de Borobudur en Prambanan gisteren gezien en vandaag het waterpaleis en de bird market. Borobudur moet je echt gezien hebben!! De bird market vond ik persoonlijk echt niet leuk. Niet alleen vogels maar ook honden, katten, reptielen, konijnen, vleesmuizen ect. opgehoopt in een kooitje. Ik vond het super zielig, en al helemaal om te weten dat er waarschijnlijk veel dieren doodgaan in dat kooitje.

Vanavond doen we poging twee om naar Purawisata te gaan. Dit is een dansvoorstelling. Gisteren regende het dus hebben we het maar uitgesteld tot vanavond.

Morgen gaan we naar Pendul cave en zaterdag naar Bromo en dan vliegen we alweer terug naar Bali en zit ons avontuur er alweer bijna op.

Ik zou graag nog meer vertellen over wat alles is en hoe alles was maar ik begin een beetje trek te krijgen. Wij gaan alvast even opzoek naar een tentje om lekker te eten.


Sampai Jumpa


  • 24 Maart 2016 - 18:41

    Gea Meijer:

    Hallo els
    Even een groetje van mij, was hier een dagje heel gezellig.
    moet nu weer weg want anders word het donker .Wens je een goede reis deze kant weer
    op hoop je gauw weer te zien en je mooie verhalen te horen.Heel veel groetjes entot volgende
    week Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Mijn naam is Els Meijer, Ik ben in 2013 begonnen met de opleiding "Artiest Dans" aan het Friesland college. Van 29 januari t/m 21 maart ga ik naar Indonesie voor Srichting Amurang. Ik doe mee in het creaproject van de stichting. Met danslessen en andere onderwijs activiteiten hoop ik de kinderen en jongeren een beter blik op hun toekomst te geven.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7847

Voorgaande reizen:

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

South Africa

29 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Op reis naar Indonesie

Landen bezocht: